Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2007

Φεύγω για .. ιστιοπλοΐα!!



Καιρό είχα να σας ενοχλήσω με τα ταξίδια μου!! Βλέπετε μετά το τραγικό συμβάν στο Λούσιο, κάπου μαζεύτηκα από αυτές τις δραστηριότητες, αλλά όχι και πολύ .. δεν άντεξα παραπάνω. Αύριο λοιπόν, αναχωρώ με ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος για μια 3ήμερη κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό με 2 διανυκτερεύσεις (εντός πλοίου) σε λιμάνια της Αίγινας και του Πόρου!! Είναι στα πλαίσια προγραμμάτων πάλι της Νέας Γενιάς και με 50€ ανεβαίνεις σε ένα σκάφος 8 ατόμων, συνοδεία έμπειρου (θα δείξει) skipper και έχεις διαμονή και διατροφή όλα πληρωμένα. Ακούγεται συναρπαστικό και αδημονώ να φύγω αύριο. Αναχωρούμε αύριο το απόγευμα, από το Ναυτικό Όμιλο Τζιτζιφιών-Καλλιθέας (ΝΟΤΚ), ο οποίος βρίσκεται κοντά στη Μαρίνα του Φλοίσβου! Ιστιοπλοΐα δεν έχω ξανακάνει και είμαι τελείως άσχετη γύρω από το θέμα. "Σερφάροντας" στο διαδίκτυο, βρήκα πολλές ενδιαφέροντες ιστοσελίδες με πληροφορίες γύρω από το άθλημα-δραστηριότητα αυτό (βλ. παρακάτω), καθώς και μαγευτικές φωτογραφίες. Θα ήθελα, όποιος γνωρίζει κάτι γύρω από το τι κάνουμε (δε νομίζω ότι όλη μέρα είμαστε με το μαγιό και κάνουμε ηλιοθεραπεία πάνω στο σκάφος), τι θα φοράμε (μη σκάσω με μια καπελαδούρα τύπου Βουγιουκλάκη) και γενικά ό,τι νομίζει κανείς ότι θα μου φανεί χρήσιμο, να με πληροφορήσει σχετικά!

Ένα κειμενάκι που βρήκα και μου άρεσε πολύ και παραθέτω παρακάτω .. μπορεί να αυξάνει τομέγεθος του post, αλλά όποιος ενδιαφέρεται και προλαβαίνει το διαβάζει!!
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ : ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΤΡΟΛΑΒΟ ΣΤΟΝ ΕΞΑΝΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΞΑΝΤΑ ΣΤΟ GPS:
Aπο τα πανάρχαια χρόνια ο άνθρωπος και πρώτοι οι αρχαίοι Έλληνες προσπαθούσαν να απαντήσουν στο ερώτημα ...ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ;

Το δύσκολο αυτό ερώτημα οδήγησε τους Έλληνες Φιλόσοφους στα δύσκολα και ανεξιχνίαστα μονοπάτια της Φυσικής, των Μαθηματικών, της Αστρονομίας και γενικά των θετικών Επιστημών και οι γνώσεις τους επέτρεψαν στους τότε Έλληνες ναυσιπλόους να πραγματοποιήσουν ταξίδια που ακόμη και με τα σημερινά σύγχρονα όργανα θεωρούνται δύσκολα και επικίνδυνα.
H έρευνα για την εύρεση μεθόδων και οργάνων που να βοηθούν τον άνθρωπο να υπολογίζει με ακρίβεια την θέση του από τα βάθη των αιώνων έχει καταλήξει σήμερα στο Δορυφορικό Σύστημα Ναυσιπλοίας (ΔΟΣΥΝ).
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΙΣΕ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΤΣΙ:
Από μελέτες του Έλληνα αστρονόμου τής Ν.Α.S.A των ΗΠΑ, Κωνσταντίνου Χασάπη πάνω στις αστρονομικές παρατηρήσεις που εξάγονται από τους Ορφικούς ύμνους και από τα 2 χιλιάδες ευρήματα της Αμερικανίδας Αρχαιολόγου Ενριέτας Μερτζ, φαίνεται ότι ο Ιάσονας με την ΑΡΓΩ και τους συντρόφους του πραγματοποίησε την ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤEΙΑ, όσο απίστευτο και εάν φαίνεται, κοντά στο 11,835 Π.Χ! Όχι προς την Μαύρη Θάλασσα και τον Εύξεινο Πόντο αλλά αφού πέρασαν δια μέσου των Αζορών νήσων έπλευσαν προς την Αιτή, την Νότια Αμερική την Βενεζουέλα και την Γουιάνα περνώντας από τις εκβολές του Αμαζονίου και παραπλέοντας όλη την ακτή της Βραζιλίας φαίνεται να έφθασαν στην Ουραγουάη μπήκαν και έπλευσαν μέσα στον ποταμό Ρίο Ντε Λα Πλάτα μέσω του οποίου έφθασαν στις πλούσιες σε χρυσό, προσβάσεις των Ανδεων και στο βασίλειο του Αιήτη.

Xάρτες των πιθανών πλεύσεων των ΑΡΓΟΝΑΥΤΩΝ και του ΟΔΥΣΣΕΑ μαζί με δείγμα από τις 2 χιλιάδες και πλέον των ευρημάτων της Αμερικανής Αρχαιολόγου Μέρτζ στα σύνορα Βραζιλίας και Ουραγουάης ("ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ" Ιωάννη Πασσά - εκδ."ΗΛΙΟΥ".)
Εν συνεχεία κατά την περίοδο 6000-3000 Π.Χ έχουμε την αλματώδη ανάπτυξη στην ναυσιπλοία και Ναυτική τέχνη του ΜΙΝΩΙΚΟΥ KAI ΜΥΚΗΝΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Γύρω στα 1450 Π.Χ είναι πιθανόν η ΟΔΥΣΣΕΙΑ και οι τότε γνωστές μέθοδοι ναυσιπλοίας να έφεραν τον ΟΔΥΣΣΕΑ μέχρι και τον Καναδά (New foundland).
Το 900 Π.Χ οι Έλληνες ναυτικοί έκαναν ταξίδια μέχρι την Κορνουάλη της Αγγλίας για να μαζέψουν και να μεταφέρουν ΚΑΣΣΙΤΕΡΟ (τσίγκο) στη Ελλάδα χρησιμοποιώντας και τις γνώσεις που είχαν για τον ΠΟΛΙΚΟ ΑΣΤΕΡΑ.
Οι πρώτες προσπάθειες για δημιουργία Ναυτικών χαρτών και τοποθέτηση στίγματος πάνω σε αυτούς παρουσιάζονται κατά την εποχή του ΘΑΛΗ ΤΟΥ ΜΙΛΗΣΙΟΥ (624-545 Π.Χ). Το 600 Π.Χ ο ΘΑΛΗΣ ανακάλυψε την ΓΝΩΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα γνωρίζοντας ότι η Γη είναι ΣΦΑΙΡΙΚΗ και ήταν ο πρώτος που μοίρασε τον χρόνο σε 365 ημέρες. Πρόβλεψε την έκλειψη του ηλίου το 585 Π.Χ..
Η πρόβλεψη του ΘΑΛΗ και το ίδιο το φαινόμενο, κατατρόμαξε και σταμάτησε μεγάλη μάχη μεταξύ των Μήδων και των Λυδίων. Οι γνώσεις του ΘΑΛΗ καθόριζαν τις γνώσεις ναυσιπλοίας, Αστρονομίας και Χαρτογραφίας για 700 και πλέον χρόνια μετά από αυτόν, μέχρι την εποχή της Αναγέννησης και σήμερα.
Tην ίδια περίπου εποχή ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ υποστήριξε ότι η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΣΦΑΙΡΙΚΗ και κρατιέται στο διάστημα με δική της δύναμη. Είπε επίσης ότι Η ΓΗ, ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ, Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ περιφέρονται γύρο από μία "ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΥΡΑ" που ονόμασε "ΕΣΤΙΑ" και ότι ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΣΤΙΑ" ΦΩΤΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΩΜΑΤΑ.
Ο ΠΛΑΤΩΝ (427-347 Π.Χ) υποστήριξε ότι "Σφαιροειδές πάντων τελειότατον" και "η σφαίρα πολυχωρότερον".
Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (400. Π.Χ.) υπολόγισε και έγραψε για την σκιά της Γης πάνω στην Σελήνη περιγράφοντας το φαινόμενο της ΕΚΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ επιβεβαιώνοντας την σφαιρικότητα της Γης αφού η σκιά ήταν κυκλική. Ο Αριστοτέλης στο έργο του "Μηχανική" περιγράφει την τέχνη ή την διαδικασία της "αναστροφής" ( διαδικασία αλλαγής της θέσης των ιστίων όταν ιστιοφόρο σκάφος κάνει στροφή από αριστερήνεμη πλεύση σε δεξήνεμη ή το αντίθετο) και γενικά την τέχνη της ιστιοπλοΐας.
Την ίδια εποχή ο ΕΥΔΟΞΟΣ Ο ΚΝΙΔΙΟΣ προσπάθησε να υπολογίσει την ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ και εισηγήθηκε ότι Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ βρίσκεται πάνω σε επιφάνειες φανταστικών σφαιρών με κέντρο την Γη. (θεωρία των ΕΠΙΚΥΚΛΙΩΝ).
To 350 Π.Χ. έγινε ίσως το μεγαλύτερο, αρχαιότερο ταξίδι για το οποίο υπάρχουν γραπτά στοιχεία από τον Έλληνα Αστρονόμο και πλοηγό ΠΥΘΕΑ ο οποίος είναι βέβαιο ότι περίπου το 350 π.Χ έφθασε στην Αγγλία, την Σκωτία στα Νορβηγικά φιόρδ τους ποταμούς της Γερμανίας και στη Βαλτική θάλασσα. Μία περικοπή από το Ναυτικό Ημερολόγιο του ΠΥΘΕΑ λεει τα ακόλουθα: " Από την Θόνη το ταξίδι στον Φάρο, ένα έρημο νησί, καλό καταφύγιο αλλά χωρίς νερό, είναι 150 στάδια....... από την είσοδο του όρμου των Πλινθίνων μέχρι τη Λευκή ακτή είναι ταξίδι μίας ημέρας και μίας νύχτας, αλλά πλέοντος γύρω από την άκρα του όρμου των Πλινθίνων, παίρνει διπλό χρόνο."
O ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ (310-250 Π.Χ) δίδασκε την ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ θεωρία απορρίπτοντας την θεωρία της "ΕΣΤΙΑΣ" του Πυθαγόρα. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΣΑΝ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ. Δυστυχώς τα πιο πολύτιμα συγγράμματα του Αρίσταρχου χάθηκαν κατά την πυρκαγιά/εμπρησμό της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Αποσπάσματα όμως των μελετών του περιγράφονται από τον ΑΡΧΙΜΗΔΗ στον "ΨΑΜΜΙΤΗ" 4-5. Από τον Αρίσταρχο χίλια και πλέον χρόνια μετά "υπέκλεψε" ο Κοπέρνικος τις πληροφορίες "για να κατασκευάσει τις "θεωρίες του" το 1543 μ.Χ.
Οι Αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν με ακρίβεια ότι η Γη είναι σφαιρική ο δε ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ τον 3ο αιώνα π.Χ υπολόγισε ο ίδιος την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ σε 25 χιλιάδες μίλια ξηράς, ενώ μέχρι ακόμα και την εποχή της Αναγέννησης η Ευρώπη πίστευε ότι η Γη είναι ένας δίσκος όπου εάν κάποιος προχωρούσε μέχρι το άκρο θα έπεφτε στο κενό!
Σήμερα μετά από 2.500 χρόνια ξέρουμε ότι είναι 24,902 μίλια ξηράς ή 40,067,318 μέτρα (δηλαδή ο Ερατοσθένης έπεσε έξω 98 μίλια μόνο!!). Φαντασθείτε ότι 18 αιώνες μετά τον ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ, ο Jean Picard ανακοίνωσε στους Ευρωπαίους ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς του η περιφέρεια της Γης ήταν 24,500 μίλια ξηράς, (δηλαδή ο Picard το βρήκε με μεγαλύτερο σφάλμα -500 μίλια λάθος- από τον Ερατοσθένη!) Ο ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ ήταν φαίνεται ο πρώτος που μέτρησε το γεωγραφικό μήκος σε μοίρες και επίσης καθόρισε τις 16 κατευθύνσεις (ανεμολόγιο) από όπου μπορεί να φυσά ο άνεμος. Ο ίδιος χρησιμοποιούσε σφαίρες και δακτυλίους για την αναπαράσταση και σήμανση των θέσεων των ουρανίων σωμάτων. Το 300 Π.Χ ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ Ο ΠΥΡΓΟΤΗΣ εισηγήθηκε την ίδια θεωρία με τον ΕΥΔΟΞΟ (θεωρία ΕΠΙΚΥΚΛΙΩΝ 400 Π.Χ).
Το 287-212 Π.Χ ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ αναπαράστησε την ουράνια σφαίρα με γυάλινη μπάλα τοποθετώντας μάλιστα μέσα στην μπάλα από γυαλί μία μικρότερη για να αναπαραστήσει την Γη.
Το 200 Π.Χ ο ΙΠΠΑΡΧΟΣ ανακάλυψε τις θέσεις των ΙΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ στην ουράνια σφαίρα. Κατέγραψε πέραν των 1,000 αστεριών. Με τον κατάλογο του βοήθησε στην εύρεση της ΩΡΑΣ (μέτρηση γωνίας) (24ώρες ώρες είναι ίσες με 360 μοίρες). Σχεδίασε μάλιστα την ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΦΑΙΡΑ με ακρίβεια 15 λεπτών της μοίρας.
Τέλος ο Ίππαρχος εφάρμοσε την ορθογραφική και στερεογραφική προβολή για την κατασκευή των χαρτών.
Αυτά και άπειρα άλλα στοιχεία αποδεικνύουν πόσο καλά γνώριζαν οι Αρχαίοι Έλληνες Ναυτικοί, Στρατιωτικοί, Χαρτογράφοι κλπ την εύρεση και τοποθέτηση της θέσης τους πάνω σε χάρτη.
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΥΡΕΣΗΣ ΘΕΣΗΣ (ΔΟ.ΣΥ.Ν):
Η σύγχρονη τεχνολογία των ηλεκτρονικών αντικατέστησε με ΔΟΡΥΦΟΡΟΥΣ τα φυσικά ουράνια σώματα (Άστρα, Πλανήτες, Ήλιο και την Σελήνη) που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες αλλά και όλοι οι σύγχρονοι πραγματικοί/μερακλήδες πλοηγοί. Το σημερινό Παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα ναυσιπλοίας που άρχισε να χρησιμοποιείται και στην Κύπρο τα τελευταία 5 χρόνια είναι το Αμερικανικό GPS. (Global Positioning System).

Στόχος του συστήματος αυτού είναι να δίδει με μεγάλη ακρίβεια και πολύ γρήγορα, την θέση/στίγμα (μαζί με πολλά άλλα στοιχεία) σε οποιονδήποτε κάτοχο συσκευής/δέκτη GPS.

Από τον Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσης.


Περισσότερα ιστορικά στοιχεία εδώ!

15 σχόλια:

spaigeck είπε...

πάλι φεύγεις????? πάλι ταξιδάκι???
καλά να περάσεις.....
φιλάκια....

Dralion είπε...

Καλα να περασεις.

Χρειαζεσαι ενα καπελο που να μην το παιρνει ο αερας, και "σφιχτα" παπουτσια. Οι σαγιοναριτσες και τα ανοιχτα πεδιλακια γλιστρανε. Στο ιστιοπλοικο δεν υπαρχει επιπεδη επιφανεια - ολες ειναι καμπυλες. Αρα χρειαζεσαι παπουτσια με "προσφυση". Πανινα, φτηνα αθλητικα ειναι η καλυτερη επιλογη.

Επισης καλη προστασια για τον ηλιο, στο πλοιο δεν φυτρωνουν δεντρα για να σου δωσουν σκια :-)

Αν ενδιαφερεσαι για ναυτικες γνωσεις, επετρεψε μου να κανω λιγη διαφημιση στον εαυτο μου. Εχω γραψει αυτο κι αυτο σχετικα με την ναυσιπλοια.

Καλη διασκεδαση

Υ.Γ. Σε γνωριζω απο σχολια σου στον Περαστικο, ειναι η πρωτη φορα που γραφω εδω.

Σοφία είπε...

Δεν μπορώ να σου προσφέρω καμία βοήθεια γιατί εδώ και χρόνια προσπαθώ να κανονίσω ένα ταξιδάκι με ιστιοπλοϊκό στα ελληνικά νησιά και δεν μου βγαίνει, παρότι έχω δύο πολύ καλούς φίλους που είναι skipper.

Θα σου ευχηθώ μόνο να περάσεις τέλεια, να βγάλεις πολλές φωτογραφίες και να μας διηγηθείς τις εντυπώσεις σου λεπτομερέστατα από Δευτέρα :-)

Καλό ταξίδι και καλή διασκέδαση!

seaina είπε...

-->spaigeck
Ναι, ναι!! Πάλι!!
Ευχαριστώ!

-->dralion
Αα ευχαριστώ πολύ! Πήρα καπέλο και αθλητικά. Όπως και ένα αντιανεμικό μπουφάν .. έτσι μου είπαν!!
Πολύ ενδιαφέροντα τα κείμενά σου και από ότι κατάλαβα από το blog σου, κάνεις καιρό ιστιοπλοΐα εε;
Ελπίζω να μην ζαλιστώ μόνο και μου χαλάσει τη διάθεση!
Καλώς όρισες λοιπόν στο δικό μου πλοιάριο!! Φιλιά!

-->σοφία
Σε ευχαριστώ Σοφία μου και όσον αφορά λεπτομέρειες και φωτογραφίες θα έχω μπόλικες αναμφισβήτητα!!

Dralion είπε...

Καλημερα,

στον Σαρωνικο ειναι πολυ απιθανο να ζαλιστεις - οι καιροι ειναι ευνοικοι και προβλεψιμοι.

Αν κατα τυχη ανηκεις στους ανθρωπους που ειναι υπερευαισθητοι στην ναυτια (απο τα υπολοιπα που γραφεις, δεν πιστευω κατι τετοιο), να θυμασαι τους παραγοντες που αυξανουν την πιθανοτητα ναυτιας: α) φοβος β) ξενυχτι γ) αλκοολ δ) κρυο ε) παραφορτωμενο στομαχι.
Αν δεν πολυφοβασαι και αν εισαι ντυμενη ζεστα, οι πιθανοτητες ειναι μικρες.

Η βιταμινη C μειωνει τον κινδυνο ναυτιας. Παρε 1-2 δισκια βιταμινη καθε πρωι (οσο εισαι ακομα στο λιμανι). Ετσι κι αλλιως δεν βλαπτει.

Υ.Γ. ταξιδευω με ιστιοπλοικα εδω και 32 χρονια. Ειμαι σκιππερ εδω και 27 χρονια. Εεεε, ολο και κατι θαχω μαθει :-)

seaina είπε...

-->dralion
Καλημέρα ..
η πρόβλεψη του καιρού για το ΠΣΚ, μιλάει για 3 μποφόρ μέγιστο μέχρι και άπνοια .. (δε νομίζω ότι είναι καλό αυτό για ιστιοπλοΐα)
Anyway, νησιώτισσα και "καπετάνισσα" και να ζαλίζομαι δε λέει, αλλά επειδή ποτέ δεν ξέρεις για αυτό κρατάω μια πισινή που λένε. α) δεν φοβάμαι σε κανένα όχημα και ιδιαίτερα πλωτό, β),γ) χμχμ .. τώρα, αν στην Αίγινα ή τον Πόρο πιούμε κανένα ποτάκι και ξενυχτίσουμε;; θα το περιορίσουμε χιχι, δ) ααα από αυτό δε νομίζω να υπάρχει πρόβλημα, αφενός θα σκάει ο τζίτζικας, αφετέρου έχω και φούτερ και αντιανεμικό και από όλα, ε) το πρόγραμμα μιλάει για "ελαφρά γεύματα" .. κάτι θα ξέρουν.
Για τη βιταμίνη C δεν το ήξερα!! Ευχαριστώ πολύ χρήσιμο, αν και σκεφτόμουν κάτι σε δραμαμίνη, αλλά μάλλον δε το συνιστάς, παρά μόνο σε ακραίες περιπτώσεις.
ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ στην εμπειρία σου!!!

Γκρινιάρης είπε...

Όμορφαααα! Να περάσεις τέλεια!

Πως το λένε αυτό με την πρύμνη και τον αέρα στα πανιά σου; Κόλλησα τώρα. Δεν έχεις και κανέναν εδώ γύρω να ρωτήσω. Αγγλία σου λέει μετά...

Περιμένουμε review!

seaina είπε...

-->γκρινιάρης
"Ώρα καλή στην πλώρη σου κι αέρα στα πανιά σου!!"
Αν ήθελες να ευχηθείς αυτό, τότε ευχαριστώ πολύ!!
Review θα υπάρχει σίγουρα!!
Καλό ΣΚ να έχεις κι εσύ!!!

Γκρινιάρης είπε...

Α γεια σου! Αυτό ήθελα να πω!
Καλό ΣΚ! :)

traveller είπε...

Θαλασσοπόρε Seaina! Καλά να περάσεις στη μίνι-κρουαζιέρα στον αργοσαρωνικό
και εύχομαι ο Ποσειδώνας να σου φερθεί γλυκά, χωρίς πολλά κύματα στη θάλασσα για να απολαύσεις το ΠΣΚ!
Ααα...και καλές βουτιές:))

seaina είπε...

-->traveller
Ααα ευχαριστώ πολύ για τις γλυκιές ευχές!!!
Όσον αφορά τις βουτιές ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!
Θα κάνω κι ένα μπάνιο!!!
Φιλάκια καλό ΠΣΚ!!

Πίκος Απίκος είπε...

Μου αρέσει πολύ ρε καπετάνισσα, όταν αναπτύσσεις εσύ ένα θέμα δεν το αναλύεις απλά, το ξεσκίζεις στην ανάλυση! Για αυτό μου αρέσουν τα κειμενάκια σου, μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω από τα αυτονόητα (άσε που τώρα καλοκαιράκι η εμφάνιση του μπλογκ σου μας προδιαθέτει ευχάριστα χε,χε)

Καλά να περάσεις σου εύχομαι!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

ελπίζω να πέρασες τέλεια...

Η χρυσόσκονη του ψαρά είπε...

μαλλον θα εχεις ηδη επιστρεψει τωρα, φανταζομαι θα εχεις πολλα να μας διηγηθεις!!

παντα ταξιδευω και γω μαζι σου οταν σε διαβαζω!

καλημερα και καλη εβδομαδα :)

seaina είπε...

Επέστρεψα και πέρασα φανταστικά!! Θα ακολουθήσει περιγραφή, σχόλια και φωτογραφίες!!!!

-->πίκος απίκος
Ευχαριστώ και χαίρομαι που σου αρέσουν τα κείμενα.
Πέρασα φανταστικά!!

-->σπύρος σεραφείμ
Πέρασα τέλεια!!!

-->η χρυσόσκονη του ψαρά
Επέστρεψα κατακαμένη!!!!
Καλή εβδομάδα και σε σένα!!