Δευτέρα 10 Ιουλίου 2006

Με μια κουρελού στη ... Χιλιαδού!!

"Η παραλία της Χιλιαδούς, ανοικτή στο Αιγαίο όπου καταλήγει μια εντυπωσιακή ρεματιά με αιωνόβια πλατάνια, μια από τις ωραιότερες παραλίες της Εύβοιας.
Η Χιλιαδού είναι μια άγριας ομορφιάς παραλία της κεντρικής Εύβοιας, στην πλευρά που βλέπει στα πεντακάθαρα νερά του Αιγαίου. Εκεί οι κατάφυτες πλαγιές της Δίρφης συναντούν τη θάλασσα, γαλάζιοι κολπίσκοι, παραλίες με άμμο, νησάκια, σπηλιές, σπαρμένοι ογκόλιθοι στην αμμουδιά αλλά και πάνω στη θάλασσα, συνιστούν μια μοναδικής ομορφιάς περιοχή.
Στην Χιλιαδού λειτουργεί και μια επίσημη παραλία γυμνιστών στο σε έναν ξέχωρο κολπίσκο στο βόρειο άκρο της ακτής.
Μια κατάφυτη ρεματιά με πλατάνια, καστανιές, σπάρτα και φτέρες, οδηγεί στην αμμουδιά. Γύρω ψηλά βράχια, που στέκονται σαν πύλες στην έξοδο της ρεματιάς προς τη θάλασσα. Ανάμεσα στα πλατάνια ένα πεντακάθαρο ποταμάκι χύνεται στη θάλασσα μέσα από ένα περίεργο σύμπλεγμα βράχων. Η ροή του κρατά πολλές χρονιές ως τον Αύγουστο.
Η οργιώδης βλάστηση ως το κύμα δίνει ένα διαφορετικό χρώμα, δίνοντας την αίσθηση βουνού παρά θάλασσας, σ' αυτή την Αιγαιοπελαγίτικη ακτή. Η παραλία έχοντας βόρειο προσανατολισμό είναι εκτεθειμένη στους "υστερικούς" ανέμους του Αρχιπελάγους. Το χειμώνα τα κύματα πλημμυρίζουν την παραλία φτάνοντας πολλές φορές ψηλά ως τον μικρό χωματόδρομο και τα λιγοστά σπίτια του οικισμού. Αυτή η "μανία" του Αιγαίου καθαρίζει κάθε υποψία μόλυνσης στην περιοχή.
Τα βράχια είναι παντού σπαρμένα μέσα και έξω από τη θάλασσα. Χωρίζουν την ακτή σε μικρότερες απομονωμένες παραλίες. Προσφέρουν τη σκιά τους στους κολυμβητές και ευχάριστες προκλήσεις σε όσους ασχολούνται με την αναρρίχηση.
Μην παραλείψετε να επισκεφτείτε τη θαλασσινή σπηλιά που βρίσκεται στη βραχώδη ακτή 100 μέτρα βόρεια από την παραλία των γυμνιστών. Το θαλασσινό νερό εισχωρώντας στην σπηλιά παίρνει ένα ιδιαίτερο ασημένιο και πρασινογάλαζο χρωματισμό. Η δεύτερη έξοδος της σπηλιάς είναι υποθαλάσσια. Κάνοντας ένα μικρό μακροβούτι ξαναβρίσκεστε στον ήλιο και το φως.
Τα τελευταία χρόνια έχουν εμφανιστεί κάποια σπίτια και 4-5 ταβέρνες με ιδιαίτερα φιλική εξυπηρέτηση. Τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου και του Αυγούστου οι επισκέπτες είναι πολλοί, διαταράσσοντας τη γαλήνη της περιοχής.
Η ονομασία Χιλιαδού προέρχεται από το εκκλησάκι και παλιό μοναστήρι, της Παναγίας της Χιλιαδούς. Βρίσκεται στα δεξιά της δροσερής ρεματιάς κατεβαίνοντας λίγο πριν τα βράχια του στομίου. Λέγεται πως ήταν η χιλιοστή εκκλησία που έκτισε η Αυτοκράτειρα Θεοδώρα γιορτάζοντας τη νίκη κατά των πειρατών. Η Χιλιαδού ήταν ορμητήριο πειρατών. Μάλιστα κάποιοι κάτοικοι της περιοχής περηφανεύονται πως οι πρόγονοί τους ήταν πειρατές
Η καθαρή θάλασσα, το πράσινο τοπίο, τα πολλά ψάρια, που μπορείτε και μόνοι σας να πιάσετε ή να δοκιμάστε στις ταβέρνες που υπάρχουν, και τα ξενοδοχεία υπόσχονται ξέγνοιαστες, όμορφες διακοπές."

Τώρα που παρέθεσα και τον τουριστικό οδηγό ας περάσουμε και στα πιο προσωπικά. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, πήγα όπως καταλαβαίνουμε όλοι, στη Χιλιαδού για camping.
Το σκεπτικό ήταν αντί να τρέχω σε μια παραλία της Αττικής, την Κυριακή το πρωί, αντί να τρώω όλη την ημέρα στο αυτοκίνητο μέχρι να φτάσω, κάνοντας μπάνιο στον ιδρώτα και τελικά αντί να κάτσω στριμόκωλα σε μια ασφυκτικά γεμάτη παραλία, να εκνευριστώ και να φύγω, να δοκιμάσω να βγω εκτός Αττικής .
Έπεσε λοιπόν η πρόταση του φίλου μου του Χ. να πάμε στη Χιλιαδού και να διανυκτερεύσουμε το Σάββατο το βράδυ!! "Τί εστί Χιλιαδού;" λέω εγώ και η απάντηση που έλαβα ήταν λίγο πολύ .. ο παραπάνω τουριστικός οδηγός. Γιατί οχί λοιπόν, ας το δοκιμάσουμε σκέφτηκα, άλλωστε προσωπικά δεν θέλω και πολύ για να ξεσηκωθώ ;-)
Έτσι φύγαμε το Σάββατο το απόγευμα και φτάσαμε στη Χιλιαδού το βραδάκι. Η απόσταση δεν είναι τόσο μεγάλη, όσο αρχικά φανταζόμουν
(2 με 2,5 ώρες, δυο τσιγάρα δρόμος!). Με το που φτάσαμε στην παραλία, αντικρίσαμε μια θάλασσα από σκηνές. Στήσαμε λοιπόν και τις δικές μας σκηνές εκεί κοντά σε κάτι βράχια (εγώ εγκαινίασα και τη δική μου και πολύ χάρηκα, γιατί αποδείχτηκε άνετη και ευρύχωρη). Αργότερα το βραδάκι αράξαμε στην παραλία, κάναμε βραδινό μπανάκι, ήπιαμε τα κρασάκια μας, τραγουδήσαμε, γελάσαμε και χαζέψαμε το φεγγάρι και τα αστέρια. Γενικά ήταν μια πανέμορφη, καλοκαιρινή βραδιά μακριά από τη βαβούρα και το θόρυβο της πόλης. Διαπίστωσα για ακόμα μία φορά πως οι όμορφες στιγμές στη ζωή μας, πηγάζουν από τα πιο απλά πράγματα, όπως ένα γραφικό περιβάλλον με καλή παρέα πάνω σε μια ... κουρελού!

Την επόμενη μέρα το πρωί, ξυπνήσαμε από το θόρυβο που κάνουν οι ψιχάλες της βροχής όταν πέφτουν ... όχι στον τσίγκο, αλλά στη σκηνή. Από τη μία χάρηκα επειδή η σκηνή μου αποδείχτηκε και αδιάβροχη, αλλά από την άλλη λυπήθηκα για τον άσχημο καιρό. Ωστόσο μετά το τέλος της βροχής η οποία ευτυχώς κράτησε λίγο, όλοι οι κατασκηνωτές της παραλίας σαν τα σαλιγκάρια άρχισαν να βγαίνουν από τις σκηνές. Έτσι και εμείς βγήκαμε και μετά από ένα πρωινό μπάνιο στη θάλασσα και με μια απίστευτη συννεφιά, φάγαμε πρωινό στην παραλία (υπήρχε και ένας "πλανόδιος" φούρναρης ο οποίος προμήθευε τους κατασκηνωτές με φρέσκο ζεστό ψωμί κ.α. ... επί πληρωμής βέβαια). Ευτυχώς όσο περνούσε η ώρα, ο ήλιος την πάλευε να ξεμυτίσει μέσα από τα σύννεφα και τελικά τα κατέφερε. Η υπόλοιπη ηλιόλουστη πλέον, ημέρα πέρασε με τα κλασσικά παραθαλάσσια "σπορ" όπως, ρακέτες, κολύμπι, βουτιές από τους βράχους μέσα στη θάλασσα, ηλιοθεραπεία (εγώ ξαπλωμένη στην ψάθα σαν κοπέλα κλασσικά, ενώ ο Χ., ο Β., και ο Ν. κουλουρισμένοι κάτω από πετσέτες και με τόνους αντιλιακό πάνω τους) και παιχνίδια με την άμμο (τα παιδιά άνοιξαν λάκκο, με έθαψαν και εφάρμοσαν γλυπτική πάνω στο ... χωμάτινο κορμί μου :-))
Κατά το απογευματάκι αποφασίσαμε να μαζέψουμε τα τσαρδιά μας, να τα πάρουμε στην πλάτη σαν τα σαλιγκάρια και να φύγουμε (πολύ φοριέται το σαλιγκάρι ή αλλιώς ο κοχλιός μη ξεχνάμε και την κρητική καταγωγή!). Φάγαμε σε ένα ταβερνάκι σχετικά φθηνά και μετά από ένα καφεδάκι την ώρα του ηλιοβασιλέματος ξεκινήσαμε για την Αθήνα.

Εν κατακλείδι, θα συνοψίσω ορισμένα πράγματα που διαπίστωσα αυτό το Σαββατοκύριακο:
α) Η Εύβοια είναι ένα μέρος με πολλές φυσικές ομορφιές, πολύ κοντά στην Αθήνα και προσφέρεται και για ημερήσιες εκδρομές ή εκδρομές Σαββατοκύριακού.
β) Η Χιλιαδού, πιο συγκεκριμένα είναι μία παραλία από τις ομορφότερες της Ελλάδας, η οποία προσφέρεται για οργανωμένο, "ελεύθερο" camping (υπάρχουν κάποιες από τις ανέσεις του οργανωμένου camping, όπως ντουζιέρες και ασφάλεια λόγω του πολύ κόσμου).
γ) Το camping στο οποίο άρχισα να μυούμαι από πέρυσι, αποτελεί μία απίθανη λύση διακοπών και εκδρομών, η οποία εκτός του ότι είναι οικονομική, επιπλέον σε φέρνει πιο κοντά στη φύση και τους φίλους σου!
Γι' αυτό προτείνω ανεπιφύλακτα τη Χιλιαδού και για μπάνιο και για camping!!!!!! Άντε και μπορεί να σας "τρακάρω" εκεί πέρα κάποια μέρα, μιας και θα πηγαίνω πλέον συχνά!!

Όποιος θέλει να δει μερικά από τα πιο όμορφα μέρη της Εύβοιας (εννοιείται και τη Χιλιαδού) μπορεί να κλικάρει εδώ.